Slutat amma.

Nu har jag helammat Mila i 3 veckor, har dock börjat upptäcka att hon inte blir mätt på min mjölk, hade inte så mycket som jag faktiskt trodde, eftersom att hon skriker så mycket för att hon är hungrig & inte får i sej tillräckligt så har jag nu övergått till ersättning. Ersättningen funkar jätte bra, hon blir mätt & belåten & tar flaskan hur bra som hellst. Så nu blir det bara ersättning, tycker faktiskt att det är mycket skönare att köra med flaskan, smidigt & enkelt. Känns mycket bättre om vi är ute oxå, då är det bara att ge henne flaskan så det känns faktiskt bra att sluta amma nu!

Jag & älsk kommer även köra varannan natt på helgen, så vi får sova varsin natt & sova tills vi vaknar. Jag längtar grymt mycket till helgen tills jag får sova ut ordentligt, lillan sover mycket bätte på nätterna nu oxå, hon vaknar bara 1 gång nu istället för 2-4 vilket gör att jag känner mej betydligt mer utvilad, även fast jag är väldigt trött. Men det kommer att bli mycket bättre med det nu tror jag :)

Hoppas på att det går fort för mjölken att försvinna, så slipper jag läcka bröstmjölk & få stora blöta fläckar på kläderna.. & så vore det hur skönt som hellst om brösten ville förminskas lite eftersom att jag har så fruktansvärt ont i nacken. Underlättar ju lite om brösten går tillbax lite..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0