Snart drar vardagen igång!

Snart är det slut på alla sena uppe kvällar till allt från 2-5 på morgonen. Kommer sakna det grymt mycket faktiskt!
Nu drar vardagen igång på riktigt, Trots att jag går hemma på mamma dagar osv så är det ändå vardag, & jag börjar känna av det faktiskt, märks att sommer sakta men säkert börja lida mot sitt slut.
 
På måndag börjar Milia dagis vlket känns helt galet! Är hon redan så stor min älskade lilla tjej? Tydligen, förstår inte hur tiden kan gå så fort. Tror hon kommer älska dagis när hon väl kommer in i det, få leka med andra barn, lära sej nya saker & få massor med kompisar (: Tror det kommer bli kanon!
 
Det är nog mer jag som har lite balandade känslor inför inskolningen på dagis. Hon har ändå varit hemma sen hon föddes & nu ska man helt plötsligt börja släppa taget lite, jag tycker helt ärligt att det är jobbigt! Kommer ställa in mej på en tuff vecka, kommer nog få taklas med många känslor & hålla inne gråten många gånger, det är nog när jag ska lämna henne & faktiskt bara gå, det är den biten som är jobbig. Då blir det nog en liten tår eller två.
Men tillslut så kommer det nog bli jätte bra.. (:
 
Det är bara det att när man ska inse som mamma att ens barn faktiskt växer & tden går så fort så jag hinner inte med. Att hon faktiskt inte är någon bebis längre, Hon är en människa nu som faktisk har en egen vilja & vet vad hon vill osv. Det gå fort, för fort. Skulle vilja stanna tiden ett tag & bara stanna upp för ett tag! Men det går tyvärr inte.
 
Kommer ihåg så väl när hon föddes, hur liten hon var. & inte trodde jag att tiden skulle gå så här fort, inte trodde jag att det skulle kännas som att jag bara blinkade till & så vart hon så stor, som pratar, säger massor med ord, förstår vad man säger till henne, att hon faktiskt nu har lärt sej att gå helt själv & att det bara är 1 dag kvar tills hon ska börja dagis! Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle gå så fort. När jag satt där på bb & höll i min lilla lilla tjej! <3 Blir helt tårögd när jag sitter här & skriver. Inser nog mer & mer att hon är stor & att om tiden går såhär fort då har jag snart en tonåring här hemma & faktiskt inte bara en utan 2 eftersom att det ska komma en liten till i februari (:
 
Men med detta kan jag inte säga annat att även faskt mn underbara dotter börjar bli stor & att jag tycker det går fort, så är jag så nöjd med mitt liv som mamma, sambo & allt, & att jag om 6 månader är 2 barns mamma! <3
 
2011-05-24. 01:19 var jag världens lycklgaste mamma
till världens vackraste dotter som fick bära namnet Milia Erica Vannestål!<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0